Fortsatt ökning för TV exponering och sponsring.

IRM mäter och bevakar svenska företags reklaminvesteringar. Senaste siffrorna från IRM redovisar en fortsatt ökning för TV exponering och sponsring.
Ökningen har varit konstant under många år och ligger idag nära 10% av de totala reklaminvesteringarna i Sverige. Det betyder att över 7 miljarder investeras bara inom detta media. Det är mer än vad TV och radioreklam omsätter tillsammans. Ett kvitto på att svenska företag uppenbarligen värderar TV exponering och sponsring mycket högt!

Kontakta oss

Namn:

E-post:

Telefonnummer:

Intresserad av:

Meddelande:

Nyheter

  • Caverion tillbaka!

    Förnyat uppdrag ska positionera Caverion i TV under 2018.

  • Fortsatt ökning för TV exponering och sponsring.

    Ett kvitto på hur svenska företag värderar TV exponering och sponsring.

  • Swegon satsar på TV!

    Swegon laddar sitt varumärke med TV sänd toppidrott!