Skidor, Dam, VŠrldscupen, Falun, 15 km klassisk stil
Skidor, Dam, VŠrldscupen, Falun, 15 km klassisk stil
_OB_3731
_OB_3731
Fotboll, Allsvenskan, AIK - DjurgŒrden
Fotboll, Allsvenskan, AIK - DjurgŒrden
20160126-14
20160126-14
Handboll, EM, Dam, Slovenien - Sverige
Handboll, EM, Dam, Slovenien - Sverige
MTdec1004
MTdec1004
Skidor, Dam, Världscupen, Falun, 15 km klassisk stil
Skidor, Dam, Världscupen, Falun, 15 km klassisk stil
Sve Ryssland Kährs
Sve Ryssland Kährs

Affärsidé

MarknadsTaktik skall med marknadsorienterad kunskap och optimal effektivitet tillfredsställa uppdragsgivarens behov av rådgivande och operativ kompetens inom marknadsföringsområdet TV-arenareklam och sponsring.

TAKTIKMETODEN

Fler och fler företag har insett hur effektivt TV-exponering bidrar till att öka slagkraften med övriga reklamkampanjer. Taktikmetoden, som vi kallar vårt tillvägagångssätt, är vår nyckel till framgång för alla våra uppdragsgivare.

Taktikmetoden steg för steg:

1. Genomgång av företagets nuvarande marknadsaktiviteter.
2. Förslag till idrottsevenemang med TV-täckning.
3. Fastställande av evenemang och budget.
4. Själva genomförandet, bevakning i er loggbok.
5. Uppföljning och genomgång.

HISTORIK

Historik

Matchsekvens när AIK spelar på Råsunda under 1980 talet.

I mitten på 1980 – talet fanns knappt reklam-TV på kartan i Sverige. Det var under dessa år dagens arenareklamaktörer lärde sig hur viktigt det är att kunna redovisa resultat åt sina kunder och dess mediainvesteringar inom området TV-sänd idrott. Det är med erfarenhet från dessa år vi har utformat den affärsidé som idag erhåller mycket stor uppskattning av våra uppdragsgivare.

1991 startades MarknadsTaktik i en av Sveriges djupaste lågkonjunkturer på många decennier. Ett knappt tiotal företag fortsatte envetet investera i sina varumärken via TV-sända idrottsevenemang och fick mycket mer uppmärksamhet jämfört med sina konkurrenter. Några av dessa är fortfarande än idag kunder hos MarknadsTaktik.

1995 ökar omsättningen betydande och vi går ihop med ett företag för att förvärva flera projekt och ännu mer personalkompetens. Uppdragsgivarna växer i antal och bättre tider börjar tydligt skönjas.

2001 firar vi 10 års jubileum och startar samarbetet med ett spanskt bolag avseende exklusiva rättigheterna för StandUps i Sverige. En tredimensionell exponeringsmöjlighet s.k. 3D-mattor på Allsvenskan, Elitserien, Basketligan mfl. inhemska ligor för optimerade exponeringsresultat åt våra kunder. Dessa återfinns än idag på fotbollslandslagets matcher och Allsvenskan i fotboll!

2007 Marknaden fortsätter att växa, speciellt TV medialt med ständigt nya TV-kanaler. Idag sänder drygt ett tiotal kanaler sport i mer eller mindre omfattning. Vi har genom åren förmedlat TV-exponering på alla typer av elitevenemang från World Cup i ishockey, Handbolls-EM och VM, Tipslördag, ett hundratal landskamper i fotboll och ishockey till SM finaler i de flesta svenska elitidrotter. TV exponering på alla typer av idrotter från badminton till curling. Nu hanterar vi över 30 kontokunder och har passerat en omsättning på 21 miljoner kronor.

2011 Vårt bästa år hittills med över 25 miljoner i omsättning och en enastående kundtillströmning. Fler kunder ökar sina budgetar i allt större omfattning.

2013 LED exponering har ett genombrottsår och blir allt mer vanligt på våra helsända evenemang. Två av världens modernaste arenor invigs, Friends Arena och Tele 2 Arena.

– Vem hade kunnat tro det om utvecklingen under mitten av 1980-talet då det inte ens fanns reklam-TV i Sverige…?

Kontakta oss

Namn:

E-post:

Telefonnummer:

Intresserad av:

Meddelande:

Nyheter

  • Vinst för Sverige!

    Grabber fick utmärkt TV exponering i VM kvalmatcen mot Frankrike!

  • Succé för skidornas världscup.

    Höga tittarsiffror på Skidspelen i Falun!

  • EM handbollen på hemmaplan.

    Stort intresse för svensk handboll.